Tuesday, April 3, 2012

Orchestra Sim-FUN-ica 12B


Deoarece sunt inca in gratzia muzicii, si mai corale si mai ne-corale, si avand in vederea #1 ultimele doua zile cu note disonante in ceea ce as numi acum “Orchestra Sim-FUN-ica 12B”, iar in vederea #2 ca voi fi plecat pentru urmatoarele patru saptamani intr-o vacanta fara email si internet (hurrrraaaaayyyy!), sa va mai las una, inainte de zbor:
Dupa ani de zile ne-am reunit dupa o indelungata tacere intr-o orchestra creata impromptu, formata din instrumente diferite, adunate de peste tot, fiecare cu tonalitatea lui, cu timbrul lui, dar toate capabile sa cante dupa aceleasi ritmuri si arpegii muzicale. Orchestra este inca mica (seamana mai mult cu una de camera la momentul asta), si in consecinta avem nevoie de muzicanti noi. Pana acum avem urmatorul inventar de instrumente (afisat in fosa orchestrei):


  1. Un pian (aici avem nevoie de un solist adevarat, delicat, care sa nu faca zgomot cand canta, dar astia sunt rari. Daca stiti vreunul, dati de stire)
  2. Un violoncel (Dan)
  3. O vioara (Flavia)
  4. O harpa (Delia)
  5. Un flaut (Carmen)
  6. Un trombon (Anton) – vezi, mai Dane Cherciule, asta e ceea ce numesc eu rima buna!
  7. Percutie / Tobe (Tibi)
  8. Coristi (Rodica, Cristi M, Narcisa, Florin)

Sa ma ierte cei pe care i-am sarit din greseala. Si sper ca v-ati prins de regula de baza a orchestrei: cine nu pune bloguri, ci numai comentarii, sunt automat inscrisi la cor!
Avem nevoie de mai multe viori (Rodica s-a oferit, si astept sa vad daca se tine de cuvant), si un bas (poate unul dintre “politicienii” grupului se ofera, macar pentru simplul fapt ca "bas" e radacina numelui unui important personaj politic contenporan) Am mai avea un violoncel ratacit prin magazia blogului, dar e naimit intr-un sir de concerte europene din seria “Stresat in Basel” si in consecinta nu il iau in considerare la momentul acesta.

Ideea de baza in organizarea Orchestrei Sim-FUN-ice 12B este ca nu conteaza timbrul, etichetele sau vechimea instrumentului. Muzica blogulara (sau "muzica posturilor" cum ii spune prietenul meu de la Departamentul de Psihologie Intuitiva al Universitatii San Jose din California) se face prin contributia tuturor instrumentelor. Iar de dirijor, ce sa zic? Cu multi ani in urma, cand eram inca in facultate, am vazut la Cinemteca de pe Eforiei (o mai fi existand acum?) un film al lui Fellini, numit “Repetitia.” Era un scurt metraj foarte bine facut si cu un mesaj adanc: orchestra canta bine atata timp cat are dirijorul in fatza ei, dupa aia se alege praful si pulberea. Finalul e electrizant: haosul generalizat lasat de plecarea neasteptata a dirijorului, degringolada imposibil de controlat, este intrerupta brusc de o bila uriasa, care apare din senin, sparge zidul din spatele orchestrei si aduce spectacolul jalnic la final. The curative effect of the catastrophe.

In cazul nostru, suntem norocosi: avem un dirijor renumit, Google "Searchie" Blogger, un maestru al orchestratiei mondiale, care nu cred ca ne va lasa prea curand cu ochii in ceatza. Pentru ca daca asta s-ar intampla, prin absurd, nu ne-ar mai ramane decat sa zicem ca pamanteanul ala prea-iubit: daca Google nu e, nimic nu e…

12 comments:

  1. Instrumentul meu preferat e violoncelul, dar vad ca i l-ai dat lui Dan si postul de rezerva e si ala dat cuiva la Basel.
    Eu nu scriu nici un blog pana nu se elibereaza postul de cello, sa fie clar.
    Propun sa-l treci pe Dan la percutie.
    Dan - violoncel?
    Anton, esti afon? (asta numesc eu rima buna!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu daca Anton e afon dar eu in mod cert sint. Cristi daca esti interesat iti pot ceda harpa.

      Delete
    2. Esti generoasa ca intotdeauna, bios-ul...
      Nu ma intereseaza harpa, e prea de tot pentru mine, e primul instrument muzical, Apollo canta la lira.
      Poate-mi cedeaza Dan violoncelul.

      Delete
  2. Daca inteleg bine ''maestre trombonist'', ai aplicat o tactica revolutionara romaneasca :'' aceea cu s...a in coastele prezidentiale''... ca sa ma obligi sa ma fac violonista...

    Si din cite vad ai ''inghetat'', postul de dirijor cel putin pentru primul an de repetitii... HIM!

    Pai ca sa fac, din doua rele ( ma oferisem sponsor ,inaintea lui Dan cel cu violoncelul de 10 00 Euro, de ma sapa pina ma facea sa cad direct in curtea chinezeasca ), o aleg pe aceea mai putin rea: o sa cint dupa partitura ta, dar ai grija ca s-ar putea sa ma conectez la reteaua electrica si o sa acopar celelalte instrumente... pe mine sa nu ma pui la colt si sa ma pui sa cint de la balcon , ca ai vazut ca am rau de inaltime si paniquez la altitudine!

    Astept ghidul de blogare ca sa purced la scriere ca nu ma tine prea mult inspiratia si urmeaza sa ma involez si eu spre Hawaii in urmatoarele 2 zile dar ce-i drept pentru mai putin timp, nu sunt atit de rasfatata ca tine.
    Dar tu ce faci domnule?!
    Patronul ala nu este constient cit pierde lasindu-te sa umbli pe linii aeriene si mai mult de atit 4 saptamini... Nu i se intimpla sa dea faliment?!

    Intreaba-l daca da cumva conferinte pentru noi astia mai prapaditi ,care ne batem cu globalizarea lui Mihai, si pietele de liber schimb pe care Politicosul Dan le strabate-n lung si lat...

    ReplyDelete
  3. Maeste,

    Acum mai bine de zece ani, am găsit în podul casei părinteşti nişte cutii cu caiete din vreamea liceului, iar printre file am găsit bileţele de la tine şi de la Florin, trimise în timpul orelor, desigur. Ce scriaţi in bileţele, tu şi Florin ? Suspans!
    Pe Florin l-am intrebat -pe el l-am vazut mai des, dacă işi mai aduce aminte de bileţelele scrise, mai ales in timpul orelor de româna. Işi aducea aminte vag, confuz. Tu iti mai aduci aminte, maestre ?
    Bileţelele au functionat pentru mine ca celebrele madlene.Mi-au adus aminte de bucuria din acele clipe cand râdeam înfundat sau sub bancă.
    Tu si Florin înființaserăți un radio imaginar, «Ici Paris«, care transmitea clandestin știri fantasmagorice si uneori scurte comentarii despre orice, pe calea bilețelelor.
    Tu erai redactorul șef, Florin era redactor șef-adjunct sau colaborator. Textele erau cu atât mai pline de haz cu cât atmosfera din clasă era mai glacială.

    Era un fel de blog ,hmm ?

    Mulțumesc, Maestre !

    O vioară

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flavia te invidiez ca ai gasit aceste biletele cu amintiri din liceu... Locuind la bloc mama nu a avut cine stie ce loc de depozitare si a aruncat tot ce nu era util. Cumva doar acel minuscul numar matricol a rezistat peste ani.

      Delete
  4. Flavia, nu imi aduc aminte de nimic, dar suna extrem de interesant. Aproape ca nu imi pot imagina ca am fost eu ala sa faca cu Florin asa ceva. Poti sa faci cateva fotocopii si sa mi le trimiti? Acum chiar ca ard de nerabdare

    ReplyDelete
  5. Maestre,
    Văd ca ai schimbat distribuția instrumentiștilor în orchestră și ai lăsat pianul liber!Păi se poate, măi Maestre? Fără consultări? Văd că pe colegul Tibi l-ai trecut la percuție/tobe. O fi el percutant, ce e drept e drept, dar mie nu-mi pare a fi toboșarul vremurilor noi.
    Cu drag,
    Flavia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Flavia,

      Eu i-am multumit lui Anton ca a fost delicat si m-a pus la un instrument ce pare mai "de anvergura" si l-am rugat sa ma treaca la "toba mare", pentru ca se potriveste si ca volum si in ceea ce priveste zgomotul pe care l-am facut.
      El din nou a fost delicat si a pus ce a pus.
      I-am spus si parerea mea (mai ales ca l-am vazut pe Cristi tot cu gandul la cello-ul ala) ca lui Dan mai degraba i s-ar potrivi un tzambal, cel putin pentru ca la inceput scrierile lui au fost foarte populare, ulterior el punand - ca orice politician care se respecta - batista pe instrument.
      Poate dupa vacanta lui Anton, intrucat se vor mai clarifica lucrurile, el va face actualizarile de rigoare.

      Multumesc pentru observatie, care mi-a dat ocazia de a face precizari,
      Tibi

      Delete
    2. T.B., sa nu fugi de raspundere! Cat timp pianul e neocupat (si cred c-o sa ramana ceva) cade tot in responsibilitatea ta, e la urma urmei un instrument de (tele)percutie. Chiar daca mecanismul telematic are clape de fildes si ciocanele de bronz e tot o percutie, chiar un fel de tele-tambal bagat intr-o cutie de rezonanta, am vazut eu la Tom si Jerry...

      Eu propun sa impartim instrumentele in 3 grupe:
      - de suflat, care plac aristocratiei (e.g. flautul la palat, cornul la vanatoare, trompeta la turnir)
      - de frecat, care plac burgheziei, nu stiu de ce
      - de batut, care plac proletariatului, banuim de ce, unde includem pianul ca o bataie din cele mai fine, un cognac al percutiei dar si tambalul un dublu rafinat de pruna.
      Observi ce ciudatenie ca ierarhia rezultata e cumva inversa? Ma rog...

      Dan, care e in campanie electorala la fel de legitim cum a fost secerisul la vikingi, crestinatul la spanioli si bautul apei la bosimani, isi poate alege instrumentele cele mai potrivite fazelor campaniei. Colegul lui de banca, ma lipsesc si de violoncel meu drag pe durata campaniei desi cred ca e un pic prea burghez pentru consiliul local.

      Delete
  6. Mai, Anton o simpla explicație: eu de ce la flaut?
    Nu contest instrumentul, oricum nu am cântat la ceva vreodată...
    Mă întreb la ce va cânta curând "Divizia Europa"...La cor?

    ReplyDelete
  7. Anton, din nefericire, nu mai eista Cinemateca "Eforie" de care toti suntem legati.Schade!!!Pacat!Am tot amanat sa-ti dau raspunsul, acum il ai!

    ReplyDelete